About

klik..klik..

Rabu, 1 September 2010

Hakikat engineering sdn. Bhd

First day start keje di tempat baru…company baru…jawatan baru…experience baru…bos baru…member baru…n everything is new….

Semua yang duk serabut kepala n yang duk confius sebelum nie, akhirnyer da ilang….ye ke??rasanyer sama jer, Cuma aku teruskan jer…just go n don’t look back anymore…jgn pandang belakang yer….

Tu yang akhirnyer, di sini lah aku skrg…da benti kerja dgn Kesuma Murni Sdn. Bhd. Hopefully di tempat baru, aku can gain a looootttttttttt of new experienced yang membolehkan aku untuk pergi lebih jauh lagi…n aku akan buat yang terbaik dan terbaik…..perrggh, semangat baru tu…hehehehe….

29hb gerak dari kampung dgn abg ma, then sampai umah dier kul 3.30p.m…tolong kak na masak juadah berbuka puasa…kitarang wat tumis sotong, sayur lemak campur, telor goreng dadar, solok lada….masak simple jer, tp menyelerakan….nyum..nyum…

Kul 10.00a.m, keesokkan hari nyer, abg ma hantar umah abg mie..sebelum tu, singgah site office kat gebeng…jumpa pak cik as en.halim…dier safety officer kat situ…bukan baru kenal, da lama kenal…first jumpa dier masa aku wat practical di kuala kubu…site office xsiap pun lagi..dgn perabot xsettle lg, xcuci lagi…habuk2 kayu bersepah lagi…aku da terfikir da, cammana n start kerja nie??

Dan pak cik juga beritahu yang rumah sewa x settle lagi..duhhh, aku da tension da…camamna??nak duduk mana??ye la, sebelum datang, aku tanya, everything is ok…then, camni plak jadi nyer…that why la, abg ma hantar aku kat umah abg mie…mujurla aku ada abg yang duk sini, kalau x??mau aku resign sebelum start keje..bley ke macam tu??

Hari nie kul 10.00a.m aku datang kerja dgn abg mie..lewat datang cz abg mie kerja pagi..kul 9.00a.m dier baru balik dari kerja….baru je sampai umah, da kena datang hantar aku plak…kecian kat dier…huhuhu…perjalanan dari umah ke gebeng da amik masa setengah jam…sampai kat office, xder orang pun…office pun kunci…aku call atieq, environmental officer, katanyer jap lagi dier datang..lagipun ader orang nak datang pasang apa entah…aircond kot..aku pun xtau..tunggu punyer tunggu, kul 11.00a.m, ateq still x datang lagi…so, aku bagitau atieq yang aku nk balik n datang esok jer..katanyer balik jer la n kalau En mat, PM call, pandai-pandai la cover line…

So, first day datang kerja, inilah pengalaman pertama yang aku dapat..hehhee…bagus x..???



✿.a.:* *.:a.✿ www.lifezheartyz.com ✿.a.:* *.:a.✿

1 terbaik dari ladang:

myn maliQue berkata...

Salam..sy nk tau berkenaan syarikat Hakikat Engineering..so far syarikat tu ok ke?sbb sy dpt interview

klik..klik..

jom, sign up ChurpChurp