About

klik..klik..

Isnin, 19 April 2010

kisah yg di kisahkan...

15hb, start bley check ujian Medsi untk DPLI....dgn penuh debaran, semangat la aku ngadap laptop bukak website www.mpm.edu.my...tunggu punyer tunggu, xdapat bukak..hohohoho...sampai la 17hb, baru la dpt taw keputusannyer...pas masukkan no, ic ngan dup-dap d dada, akhirnyer aku cukup-cukup pasrah...'harap maaf, permohonan anda untuk menduduki ujian medsi adalah tidak berjaya'....sedey nyer saat tu...da nk menitis airmata...tp masa tu kat office...jd tahan la, kuat kan semangat...mungkin belum rezki....

satu ari kat office tu kumpul kan balik kekuatan...mungkin lum tiba masanyer untuk menjadi seorang guru...teruskan kerja-kerja yg tertangguh...habiskan wat report mingguan...huuhuhu...belah ptg, jln2 kat site sambil amik gambar utk ltk lam report..baru la dpt merasai kepanasan mentari...itam la aku yg sememangnyer da itam...hhahahaha....xpew la, itam2 si tompok manis, walaupun itam isinye manis...hohohoho...jap, aku nk try, manis ke masin aku nie...wakaakkaahh...

kul 8.20p.m pas makan nasi berlauk kan ikan goreng, sayur campur goreng, ikan haruan kering goreng yg dimasak bersama-sama abg aku, kakak aku n suami nyer dtg umah...membawa buah tgn untk kitarang...abg ipar aku br blk dr beijing, china...hohoooh...mak aku dpt beg duit yg didlm nyer ader beg duit lagi, bukak lg, ader beg duit lg....bila di kira ader 5 semuanyer...besar,sederhana besar,kecil, sederhana kecil, sgt kecil...huhuuhuhu...






mat dapat sehelai bj warna itam..aku dpt bj gak warna merah...






n tidak di sangka2 ader gak bahagian 'dier' sehelai bj, berwarna putih...




bila agaknyer aku dpt bg kat dier...sampai skrg still d tgn aku...hoohohoho....aku pakai dlu la, pastu br bg kat dier...ok x????

ke esokan hari nyer, ari ahad, 18hb april 2010, aku n wani pg site lg 1, dkt semerak, projek pengairan...1 hari kat sana...teman wani wat report untk meeting pd 20hb April 2010...wani jew wat report, aku tolong mengacau jew kat sana, bergandingan ngan m'c jue, supervisor kat sana...hahhahaha....sebelum balik, si dier msg nk dtg umah cz nk dtg amik broadband tp x jd cz aku kata still nk guna lg....nk wat anta report mingguan...jd aku pegang lg broadband nyer...hihiiihi..nie mmg da jd harta aku da nie...huahuhahua....

apa lg ek???ha, bermula dr blk dr semerak aku bermsg ngan si dier sampai la mlm...tgh2 duk msg tu...tersentuh la ati aku...nk wat cammana, aku nie jenis yg sgt sensitif...maka ngan x laen dan x bukan, menangisla diri ini....buruk jew muka tu, nangis sendu2...hohohho...tp sat jew, cz dpt ucapan istimewa dr dier...pandai tol dier amik ati aku yer...hohohooho...
"syg, i love u, mmuaahh"...terus cair aku...mmuuahh..mmuuaahh kat abg gak..!!! maka tido la dgn kesenyuman sampai ke pipi...heheehhe...pas lap2 air mata...hik hik hik...

bgn pagi2, pg keje...ari nie pg ngan abg ipar aku...x rempit ngan wani cz wani pg semerak n aku p TEMAN...
tp masuk lewat, kul 8.20a.m br gerak dr umah...tp xpe, kul 8.00a.m, msg bos, bgtau dtg lambat...
stat keje ngan wat trip pasir...bila da bowink bukak tenet sat n msg si dier...si dier bgtaw yg dier mc ari nie...cz sakit perut...katanyer doc blm sahkan penyakitnyer samada buasir or ulser..minggu dpn, check blk...lau ader pe2 kena xray lak nanti...riso nyer aku...da la dier sememangnyer ader gastrik....harap2 xder yg serius...
ptg nie aku blk kul 7.15p.m, abg ipar aku terlewat amik cz byk keje, sok pg2 kena naik k.l...aku msg si dier untk dtg amik broadband dier, tp katanya xjd amik lg..n aku bley guna lg...hohohoho...xdpt lg jumpa dier...bila dpt jumpa nie???syg windu sgt2 kt abg...mujur la ader enset...bley la msg2, lepaskan rasa windu...walaupun tetap windu...law da jumpa pun, windu x ilang gak..duk sebelah dier pun, aku masih windu kan dier...makin windu..!!!

0 terbaik dari ladang:

klik..klik..

jom, sign up ChurpChurp