About

klik..klik..

Rabu, 26 Januari 2011

Cont’ Keputusan Ujian

OK…Sepertimana yang dijanjikan pada entry keputusan ujian..hari nie aku tunaikan janji yer…aku janji nak ceritakan tentang keputusan ujian kan??dan juga kisah malang yang terjadi disebalik semua yang telah terjadi..ok, sekarang akan aku tunaikan…

1)      aku balik kampung, kul 3.00p.m (khamis, 20/01/2011)…mulanyer planning nak turun kuala Terengganu, cz memandang kan dier datang K.T untuk meeting…tetapi terpaksa di cancel memandangkan meetingnyer kul 2 p.m da settle..jadi dengan berperikemanusiaan yang masih menebal, aku suh dier balik dulu…nanti datang amik aku kat K.B jew…(itupun kalau larat)
2)      Sampai di hentian Jara (tempat makan cam R&R), masa tu kul 6.30p.m...lum sampai K.T lagi (memang tepatla keputusan aku =))..benti kat sini, aku x turun makan..memandangkan perut masih lagi terasa kenyang cz pagi tadi makan bihun goreng n tengahhari tadi makan McD...(McD di belanja oleh Yudin~sepupu kepada abg lie..abg lie ni lak abg ipar aku…suami kepada kak za~detail lak bagitau…hehehehe).. lagipun aku planning untuk makan dengan dier…sebab jangkaan aku sampai kul 9.00p.m..time best tu untuk makan bersama =) (gediks ok..!!!)…alih-alih, kul 11.00p.m, baru sampai K.B…!!!!ha, amik kau
3)      Memandangkan sampai kul 11.00pm, memang aku kelaparan tahap dewa..tahap cipan, tahap…tahap..tahap…da macam kebuluran…kalah orang xmakan setahun…sebaik turun dari bus, cepat2 ajak dier makan…xtahan..kebulur sangat2…!!pas siap makan lak…duhhhh…SAKIT PERUT,ok…!!maybe perut aku da masuk angin…angin da membuak-buak dalam perut..memang sakit gilew r…cam orang gastrik..!!!
4)      Pagi Jumaat lak, 21/01/2011, hari nie rancang nak pergi belajar motor…preparation sebelum test JPJ hari ahad…juga terpaksa di cancel cz kena serangan asma…!!ubat lak xder..klinik x buka cz hari jumaat, law buka pun, belah malam, buka kejap…so, amik ubat mat, janji ubat lelah..leh la tahan sekejap..daripada makin teruk…ok la cikit..xder la teruk sangat..tapi, memang x kemana-mana la..duk jew bertapa depan tv…dier pun xleh keluar gak cz ader kematian sebelah saudaranyer di kampung (juga terlupa, dier da bagitaw da, sape yang meninggal dunia..Al-Fatihah untuk jenazah,semoga ditempatkan lam golongan orang2 yang beriman,AMIN)
5)      Pagi sabtu, 22/01/2011, kul 7.00a.m, hujan lak turun..baru nak bersiap-siap untuk pergi belajar motor..haishh, xkan tunda lagi…nak xnak, kena pergi gak…cz esok da test…memang kena pergi…seb baik hujan sat jew..lam kul 8.14am(+-ok), ujan da benti..pas da siap2, kul 9.15p.m gak baru gerak g akademi..pas bayar segalabagai, pergi daftar nama untuk wat extra….orang punyer la ramai…!!!bajet kul 10a.m da bley kuar dengan dier…last2 kul 10.20a.m baru dapat belajar motor…lama gilew tunggu..habis lari planning…kul baper nak kuar ngan dier nie??
6)      Dah la kul 10.20a.m baru bley belajar motor..baru wat 2 pusingan, hujan turun balik *sigh…sedey x??so, xder pilihan laen..kena stop gak..cz xnak maen hujan..nanti lagi demam..esok da nak test…pilihan yang ader, 1 jew…just ask the teacher…n yg tu la aku buat..satu-satu tanya cikgu…yang mana2 confius..dah la peraturan bawak motor tu da laen..al-maklum la, nie kan da tahun 2011…kena la ikut peraturan tahun 2011 dan bukan nyer tahun 2010…memang lain la..rasanyer kali nie lagi senang…cz yang kena lambai setiap kali nak benti, da x payah..just sekali je..masa nak benti last sekali..sebelum park motor…ha, kan makin senang…. =) pastu motor tu lak mesti belah kiri jew, tiap kali nk benti kecuali masa nak membelok ke kanan, kena duk kanan jew la…cam dulu, ader 1 tempat benti tu kena duk kat tengah..tapi kali nie da tukar..no more confius, ok…!!pas da tanya2 tu, bila da agak2 da yakin tu, n hujan pun da benti, aku pun blah la..datang esok lak untuk test JPJ, kul 2.00p.m…biasala, sesi ulangan belah petang..xbercampur dengan sesi first time, belah pagi
7)      Ahad, 23/01/2011…Test JPJ…pagi tu, sebelum mat pergi kerja, dier da start moto aku..yang CAN….(Xingat bape nombornyer)..sebab nak bagi senang hidup bila aku nak start motor tu…lagipun motor tu memang camtu..bila da hidup, ok la…law x, susah cikit, silap hari bulan, kena tukar ‘PLAK’ whatever…hohoho..pas da siap bersiap tu, masa tu kul 1 lebih2 cikit, amik la motor, nak pergi akademi…start punyer start..xhidup lak..haishh, pelik nih..try start lagi, memang x idup lah…L mintak tolong sepupu start kan, sama gak, tetap x hidup..panggil sepupu sorang lagi (semua nyer perempuan), suh tukarkan ‘plak’ tersebut..seb baek, dier pandai..ader gak sepupu aku yang pandai bab2 baiki motor nie walaupun perempuan…tapi yang basic jer la..tapi, ok la kan..sekurang2nyer pandai gak berbanding aku yang tau naek jew..hahahaha…pas da tukar tu, try start lagi, sama gak hasilnyer…x hidup gak…siap wat lari2 lagi..sama gak…adowwhhh..camamana nie??cuak dah…try lagi n lagi, last2 dapat gak hidupkan…da dapat tu ok, la…terus amik n pergi akademi….
8)      Ha, sebelum pergi akademi, sebaik saja motor da hidup..perasan lak yang seluar yang saya pakai kotor…rupa2 nyer terkena taik ayam..dekat tapak kasut gak..punyer la harum semerbak bau nyer…tersangat harum….terpaksa la tukar seluar lak..baru jew ingat xnak pakai jeans…terpaksa pakai jeans gak…mujur bawak balik seluar, law x???
9)      Da sampai sana, pening lak…ngan susunan nombor..untuk bahagian ii dan bahagian iii…Aku di bahagian iii, seramai 25 orang dan 5 orang untuk bahagian ii..tetapi bila pergi nak amik nombor, ader sorang dak pempuan tu, dier no 15 n then bila dier mintak no 15, katanyer dari bahagian iii, bley plak cikgu cakap xder..sampai no 5 jew...pening betul la..dengan calon yang double test lagi (bertindan dengan test kereta)...last2 bahagian iii yang buat dulu....sementara tunggu turn, kena lak beratur tengah panas...cuaca amat terik sekali ok...!!!memang panas ah….gelap mata jew rasa…
10)  Bila da sampai turn(aku no.4), aku pun mula la dengan check segala bagai..helmet, cermin, signal, lampu depan, belakang..step by step la…pastu bila da step last sekali n then tunggu masa nak jalan jew, bley plak enjin mata…hah, memang gabra la wei..duhhhh, cammana nak buat nie….aku start balik n then selamba jew wat balik step check mengechek tu…lantak la..sampai la habis, n motor jalan n sampai la tamat sesi ujian…

Da settle wat ujian, memang berdebar r untuk taw result…sebab fikirkan kesalahan yang telah dibuat..huhuuhu…nak xnak, memang terpaksa redha r…Dengan berdebar nyer, sebaik nama dipanggil untuk amik keputusan, al-hamdulillah…aku LULUS…!!!markah 13/14…syukur…jom datang umah…makan free..majlis kesyukuran…(beserta kenduri arwah) àmasa dan tarikh belum ditetapkan lagi…

Bila da lulus, pergi serah result dekat kaunter dan untuk buat lessen P, aku kena sediakan gambar + potostate ic + RM2.00...Beria pergi ke kedai Melor cz nak photostate ic...xsabar nih..!!!excited gilew nk dapatkan lessen P…


11)  Da sampai umah, cari punyer cari, xder la plok gambar passport…dowh, cammana nih..!!!nak hantar terus (kak za hantar esok, mlm nie aku da naek bus)…Tanya la dier kot2 ader lagi gambar aku kat dier yang aku bagi dulu2…hehehehe…(da bagi kat orang, bley plak mintak balik)
12)  Sampai kat stesen bus, baru perasan photostate ic tertinggal kat umah…apa la punyer pelupa aku nih..masa tu da kul 9.30p.m…try pergi tengok kedai kot2 ader yang buka…tp da tutup da..kedai top-up jew yg still buka..dier try pergi tanya kat kedai topup kot2 ader mesin photostate..maybe dier tengok muka aku da monyok daa….hohohoho…last2 dapat gak wat salinan ic…gambar aku pun ader ngan dier..guna yang tu aje lah…gambar masa bila ntah, aku pun da x ingat…hhehe..comel jew tengok gambar tu..ngan muka still licin tanpa parut, ngan putihnyer (eh, eh, perasan lak)

Tamat la sudah kisah malang aku...walaupun malang tetapi aku tetap rasa berTUAH...!!Terima Kasih, Ya ALLAH…aku tahu ada keajaiban or hikmah disebalik setiap dugaan yang Engkau berikan J



 
 ✿.a.:* *.:a.✿ www.lifezheartyz.com ✿.a.:* *.:a.✿

0 terbaik dari ladang:

klik..klik..

jom, sign up ChurpChurp