About

klik..klik..

Isnin, 21 Jun 2010

kenduri umah belakang...

19 jun 2010....
1 kisah tragis...!!! lebey pada kisah sedih ler...utk diri aku...
ulang tayang ek...bermula ptg 17 jun 2010....~ ~ ~
pas blk dr keje...bdn rasa cam penat terlampau jer...pas mandi, segar ckt rasa....mlm nie nk pg nolong umah sepupu...esok, dier nk pg akad nikah d tanah merah...sepupu aku mohd nathpi (tol kew aku eja nie?? ~~sowie ek, lupa ler..., umur muda setahun dr aku....) >>> maka dgn itu, tinggal la aku yg tua tp lum kawin...!!!xpew cz aku kan br hbs blaja...bila br hbs blaja, maksudnyer muda lg...hehheheeh :)

bj untk di pakai esok n lusa~majlis menyambut menantu, sudah siap di iron..semangat wei...hhahaha...sonok tgk org kawin, nanti bley usha2 untk mjlis sendri lak...hhahaaha...gataii tol..!!!di sebabkan rasa penat, pas tgk tv, lam kul 9.30p.m ,aku da di buai mimpi2 indah..berlari-lari lam taman bunga...perrghh...iyo o jew..hahahaha....

ngah syok di alam lg 1, tetiba aku terjaga....jam menunjukkan kul 3.30a.m,18jun 2010 ~ ~ kisah sedey pun bermula....>> bkn terjaga ngan ok, tp terjaga cz sesak nafas...dpt serangan...aku kan ader asthma...walaupun da agak lama x kena asthma...adooiiii...dah la awal pg, n ubat dah kehabisan...terpaksa la menahan nyer...tidur ngan   tinggikan kepala...tp xdpt tido pun...belah pg pun still menahan kesakitan...cuma. alhamdulillah cz asthma yg aku alami x teruk sgt...lam 50% jew....ari jumaat, tu yg xpg klinik, cz klinik tutup...itu yg terpaksa menahan jew...nasi pun da x lalu nk mkn da...kul 2p.m, mek aku da bersiap-siap nk pg majlis majlis sepupu...cz diorang gerak kul 2.30p.m....tinggal la aku sorang2 kat umah...tp mat ader...dier la teman aku...ye la, riso gak law apa2 terjadi....sedey nyer rasa cz x dpt ikut...nk wat cammana, da nasib bdn...hohohoho....

kul 3p.m, gagahkan diri untk mkn nasi...xnk bg bdn lagi letih...mlm nnt bley la pg klinik, cz klinik da buka...pas mkn nasi, mat suh mkn ubat dier, cz katanyer ubat tu bkn di beli atas namanyer...jd, sesapa yg mengidap lelah bley la mkn...walaupun agak ragu2, tp aku tetap mkn gak...manataw ilang...da x larat da nie...lgpun, mat bitaw lam masa 2 jam ilang la asthma tu, tp ader effect ketar ckt..jd cam parkinson... :)

pas 2 jam, lelah tu tol ilang...bila tarik nafas da x ader bunyi da...tp masalahnyer plak, aku bkn setakat ketar jd parkinson, tp rasa ader effect laen lg...rasa ngan kenalin jer...(berdebar...xbest la, rasa...letih...etc)...smapi pg sabtu, 19 jun 2010 pun x ilang lg...so, pepagi tu, kak za dtg utk menolong kenduri menyambut menantu, aku ajak pi klinik terlebih dahulu...di melor, klinik faez....

camtu la, kisah nyer...cian tol kat aku...huhuhuu....moral of story, >>>>da taw diri tu sakit, x reti2 lg kew nk prepare ubat...(sedia payung seblm hujan)...kan? kan?

eh, lupa lak...citer x hbs lg...pas blk dr klinik n mkn ubat, da rasa ok ckt...tghari tu pg la umah sepupu aku tu..tgk pew2 yg patut...tp x menolong pun...tolong tengak jew...hahhaha....pas hbs kenduri belah siang tu, belah mlm tu, ader konsert...perrghh...konsert dikir barat...sepupu aku tu ahli kelab dikir...tu wat persembahan dikir sempena mjlis kawin nyer....

>>>>>>>>>>pe bley wat, juru gambar asthma, jd xder mood untk amk gambar...!!!

0 terbaik dari ladang:

klik..klik..

jom, sign up ChurpChurp