About

Khamis, 11 Ogos 2011

Naseb baek ader mesin....

Salam....

Fuhhh, berpeluh-peluh....penat jugak ek...

Nie la balasan nyer bila jadi seorang pemalas...haiisshh, macam mana la nak jadi bini orang ek, law macam nie punyer gaya??

Bukan nyer buat pe pun, baru siap membasuh baju yang da setinggi gunung averest...alaaa, bukanpun guna kudrat tulang 4 kerat, pakai mesin jew pun...hehehe...tapi bab jemur guna tulang selangka nie taw...tu yang penat 2....

Haissshh, bukan xpernah wat..bukannyer sebelum nie duk bersenang linang kat atas sofa n just tengok bibik wat kerja..bukan yer...bibik pun xder, mcmmana nk tengok bibik wat keje??cuma sebelum nie tahap kemalasan x menggunung, so pas pakai terus basuh, xpun after 2 days, baru basuh..tapi kali nie da peram untuk seminggu..mmg dasar pemalas (^_^)

Da datang umah abg yang sememangnyer ader bantuan mesin basuh, pe lagi, terus angkut la 1 tong yg da berkepam tu...kat umah sewa xder mesin taw, ader tangan kanan n tangan kiri jew yang bergilir-gilir menyental pakaian..da banyak sangat, sayangkan tangan patah nanti, tu yang angkut ke sini...

Owh, mmg tersangat kagum bilamana seorang perempuan yang berkerja...penat2 balik umah, nak kena sediakan makanan untuk anak2 n suami, pastu kena kemas umah, urus kelengkapan anak2, suami lagi, sebelum masuk tido..keesokkannyer pepagi lagi sudah bangun untuk menyediakan sarapan pagi, kemudian uruskan kelengkapan suami n anak2nyer da begitu lah sebaliknyer...uiiii, saya sangat kagum, ok...

Terfikir sendiri, mampu kah akau menjadi wanita seperti itu??mampu menjadi isteri yang baek untuk umah tangga dan suami, ibu yang baek untuk anak2, anak yang baek untuk ibubapa n pekerja yang baek untuk majikan dan yang paling penting, umat yang baek untuk penciptaNya...


 Topic sidai baju da jadi topic kagumnyer pada seorang wanita...

Alamak...



Photobucket

8 terbaik dari ladang:

Henry Zackery berkata...

x baek malas2 taw..

LASER KEYBOARD YANG SANGAT CANGGIH

dhiera berkata...

itu lah lebih nya perempuan jika dibandingkan dengan lelaki.
multi task..
pergi kerja buat tanggungjawab bekerja. balik rumah tanggungjawab pada keluarga pula. kerja 24 jam ko~
opss...cakap macam dah kawen. tp boleh nampak kn, ramai boleh dijadikan contoh.

Norhafiza berkata...

nnt bila dh kawen dapat anak haaaaa..baru la tau hihi...kakNo ni ada 4org anak yg sangaaaat lasak..sib baik la si kakak dan abang dh lipat baju sndiri hehe

MamaEma berkata...

akak duk rumah pun kain baju tinggi lenagit..basuh rajin sbb pakai mesin..bab nak lipat kena tunggu hari minggu laa

MiSz ZuE berkata...

Henry: baeklah..saya mesti rajin :)

MiSz ZuE berkata...

dhiera: betul...mmg perempuan nie multitasking..tu la kelebihan org perempuan...

MiSz ZuE berkata...

kak no: haisshh, cammana nie..takut lak nak kawin, takut xterpikul tanggungjawab

MiSz ZuE berkata...

mamaema: tu la, bila sikit rajin, bila banyak, mmg malas..hehhee

klik..klik..

jom, sign up ChurpChurp