About

klik..klik..

Jumaat, 15 Oktober 2010

Balik KAMPUNG…!!!!

Fuhhh….!!!xsangka2 aku balik kampong lagi…giler ah…on the spot tol…hahahha

Citer nyer camnie…Pak Cik Halim bagitau nak pergi Jeli..kat sana projek Hakikat Engineering gak..Wat Politeknik…aku pun bising2 la cakap nk balik klate juga..lagipun En Khairul duk ajak aku balik dengan dier..tapi katanyer nak balik kul 1.00pm..Aku xnak la cz takut En Mat bising, walaupun dengar citer En Mat x masuk ofis…tapi mana taw, tetiba terpancul dier depan ofis, n tengok xder orang…mesti r aku kena marah, da la aku da banyak amik cuti…hhehehe…nak wat gano, sangat rindu kampong..!!!hehe

Dan Pak Cik Halim decide nak balik kul 7.00p.m…punyer la aku sonok..ilang habis tumpuan kerja..mulut duk senyum jer..cam senyum kambing..sampai ke telinga org cakap..betapa seronok nyer rasa…x terkata rasanyew..cewwahh…!!

Tanpa membuang masa, bagitau kat sidier n mintak tolongnyer untuk beli tiket untuk naik ke kuantan pada keesokkan hari nyer…kiranyer balik kg 1 hari jer…hari jumaat, cuti kan..sabtu datang keje balik..giler kan??confirm penat giler..tp x kisah, janji dapat balik…nak balik wat penilaian motor n booking test JPJ..tu yang semangat sangat nak balik…the most important thing…!!!!

Tengah duk berangan n berkira kul bape sampai umah, tetiba En Khairul bagitau yang Pak Cik Halim nak singgah UMT terlebih dahulu..juga tapak projek Hakikat Engineering…aduhhh…camamana nie??law dier singgah, kul baper baru sampai klate..pastu pak cik Halim bagitaw nak tido sana..keesokan baru nak balik Kelantan…dowww….sedey giler…xdapat r balik camnie…baru je sonok2…da, terus xder mood…. L

Pastu pak cik halim kata jom kiter balik kul klate terus..balik awal..siap kerja terus balik…mungkin dier tengok muka aku da cam ayam berak kapur kot…kesian kat aku…aku Tanya dier tol kew..katanyer tol la..balik terus..xsinggah UMT…nak tolong aku..tu yang x jadi singgah UMT….owh, seronoknyer…

Cepat2 siapkan kerja…then tengahhari tu, pergi umah pak cik halim, dier nak kemaskan baju2 nyer…pas siap lunch, balik ofis, terus amik motor n balik umah sewa…n pak cik halim follow belakang…lam kul 3.30p.m da gerak balik kampong…owh..sangat seronok….!!!!tetapi lam hati sangat berdebar kot2 en mat telefon…ngeh..ngeh…xbagitaw pun kat bos nak balik awal..apa punyer anak buah la nie…!!!

Akhirnyer sampai la kat Kelantan…aku turun kat jertih, Terengganu..oppsss, xsampai lagi kat Kelantan rupanyer…turun kat jertih kul 9.30p.m..sampai kat situ jew aku boley tumpang pak cik halim…cz aku nak balik k.b ikut pasir putih..pak cik halim lak terus pergi ikut machang untuk ke kuala krai..tidak melalui pasir putih…xkisahla, turun kat mana pun..so, tunggu la kat situ..sidier la plak yang datang amik…dekat sejam gak aku tunggu situ..xkisah cz ramai org..perhentian bus katakankan…so, xder la takut sangat…law xder org mmg aku suh dier tunggu awal2 lagi..takut sei…lama gak tunggu dekat 1 jam, padahal boley jew dier turun awal2, sebelum aku sampai kat jertih..bukannyer dier xtaw..aku slalu duk mesej bagitaw ader kat mana skrg..tapi xmengapala..orang da cukup baek datang amik jauh2, ko nak mengada2 lak..banyak cantik…!!!!

Pas dier dating amik lam kul 10.30p.m, yerla perjalanan dari peringat@k.b ke jertih amik masa 45minit law xder pew2 yang sangkut..then sekarang nak patah balik ke melor@k.b...kul 11.30p.m gak la sampai rumah….

Akhirnyer…lagi sekali akhir..baper kali nk akhir nie..hhehe..serius yang nie yang terakhir…akhirnyer, kul 12.30a.m baru la sampai rumah…rumah da gelap da cz sumer da tido da…yer la, pas dier dating amik aku, of course la, dating terlebih dulu..biasala, melepaskan rindu…hahhaha…ayat xleh blah….!!!


badan penat giler..padahal bukan aku yang drive..duk tepi jer..tapi sakit2 seluruh badan...sok nak pergi blaja keta n booking test JPJ..esok??da pagi la....hoohoho...badan da penat, mau tido...
slamat malam abg..thank datang amik sayang..mmmuaahh..!!!



✿.a.:* *.:a.✿ www.lifezheartyz.com ✿.a.:* *.:a.✿

0 terbaik dari ladang:

klik..klik..

jom, sign up ChurpChurp