About

klik..klik..

Selasa, 26 Oktober 2010

FRUST...!!

*sigh....

Frust tersangat...sedih..xpuas hati....

*sigh...

25/10/2010, aku ader test JPJ motor..pepagi, lam kul 8.00a.m da sampai kat Akademi Memandu Anda...tunggu punya tunggu, lam kul 9.00a.m, start bagi baju untuk dipakai masa test..aku dapat no.7...tunggu lagi..berdebar??memang tahap dewa r...

pastu cikgu bagi penerangan cikit sebelum pergi test...

'bila JPJ angkat warna hijau, makna nyer boleh start naek titi (bahagian II) dan warna merah untuk bahagian III, start check helmet, side mirror, etc...'

tunggu lagi...berdebar cam nak tercabut jantung...takut sangat....

tengah duk berdebar tu, JPJ panggil untuk wat pendaftaran..pas da settle, cikgu arahkan pergi kat motor, sebanyak 10 org...

then, beratur la kat tepi dengan motor, bersiap sedia...bila sampai turn aku, dengan berhati-hati dan berwaspada jalankan ujian...bila da habis..rasa lega..tp cuak..cz bimbang giler takut kandas..terasa cam buat salah jer...paling utama, sewaktu membrek kecemasan..kerana aku membrek terlalu kuat,,sangat berdicit bunyi..rasa cam xdpt kawal motor, tp stil berhenti dalam petak..yang kedua, bila aku berhenti jauh sangat dari anak panah dan garisan berenti...tetapi, org2 yang nak jalankan test gak, katanyer xper asalkan jangan melebihi anah panah..yang tu baru dikira kandas...

aku call sidier, sbb hati sangat tidak tenteram..menangis-nangis bila bercakap dengan dier..sebab rasa takut sangat....pas da ok, duk menungu keputusan plak..berdebar lagi..tapi da x sekuat tadi...bila nama aku dipanggil, tengok result...duhhh...kandas bahagian II...bila tengok komen JPJ, ada 3 komen:

1-xtengok kiri dan kanan jalan semasa di simpang 3
2-xbagi signal
3-berhenti di sebelah kereta.

memang aku xpuas hati...aku memang ingat, aku bagi signal bina nl membelok ke kiri n ke kanan, juga bila nak berhenti...dan sebelum bergerak, memang aku menoleh kiri dan kanan..aku memang tersangat pasti, sebab aku siap mengira lagi..kanan..kiri..kanan..yang berhenti sebelah kereta tu memang aku akui tu silap aku..aku xtaw pun yang xleh berhenti sebelah kereta..dan kalau disebabkan tu baru tolak 1 mata sahaja..markah lulus 14...semua item 15..jadi, 1 kesalahan melayakkan aku untuk lulus kan??tu yang buatkan aku frust menonggeng...

urhm, bak kat mak aku, sabarla, xder rezki, nak wat cammana...mungkin dier nak aku lebih baik lagi...

*sigh


✿.a.:* *.:a.✿ www.lifezheartyz.com ✿.a.:* *.:a.✿

0 terbaik dari ladang:

klik..klik..

jom, sign up ChurpChurp