About

klik..klik..

Sabtu, 19 Mac 2011

MAKLUMAT PENTING!!!! BAGI PENGGUNA CIMB

Salam...

Kali nie aku nak bagi 1 maklumat penting...!!!serius, memang penting...!!kisah nie telah terjadi kat aku sendiri...baru jew....

Aku bukak email...nak check email..da berapa hari x check..bukak email..nampak la email nie...



dier suh click here, aku pun click la..sebelum nie x pernah lak dapat email dari CIMB Click...pastu keluar la gini:


hah...???biar betul...!!!gulp...

aku nie xpandai sangat english...xfaham sangat apa yg aku baca...aku fikir 1 jew, mesti aku kena bayar..RM 1650, banyak tu..mana nak cakau duit..yerla, xkan CIMB yang nak bagi duit kat aku kan...MMG XLOGIK ah....so, aku assume kena bayar r...tetapi sbb pe??xkan la sbb transfer duit sampai kena tax macam tu punyer banyak....memang telan air liur r...sampai kembung...

walaupun katanyer, 
"eligible to receive a tax refund...", 
aku tetap fikir yg aku kena bayar..memang x logik kan??

pastu katanyer untuk confirmkan, aku kena click here....dengan berdebar2, cuak2, aku klik jugak la...da separuh hati samada nak klik ke x...tp aku klik gak...lam kepala duk fikir, email tol dari CIMB ke palsu...

da klik tu, keluarla...


dah, SAH....Memang terang lagi bersuluh...website dari CIMB....Tapi aku tetap berdebar...last2 aku tutup....dan aku bukak google, search webcite CIMB...kiranyer bukak cam biasa aku bukak....cam nie ha:


Aku pun login la...
da login tu, cari la tempat untuk submit...cari punyer cari, xder pun item referred...aku pun xtaw pebenda tu..check duit, still sama lagi..kot2 la da tolak secara automatik...pas cari n cari, xjumpa gak..aku pun tutup la...bukak balik email..duk berfikir sendirian..betul ke xbetul nie..

Mintak pendapat sidier, katanyer suh pergi bank CIMB...tanya situ...baru yakin..pergi cepat2 cikit...yer, aku pun rasa tu tindakan yang paling baek...xpun just call terus customer services..tanya...

tengah duk fikir2 tu, bos masuk...aku pun hulurkan bos, suh dier tolong baca...terus dier suh call customer centre terus..jangan tunggu2 lagi..takut jadi apa2...

akupun call la...(panjang jugak citer nie ek...law wat drama, bape episod agaknyer??)hehhehe

sowie la, bukan xnak pendekkan cerita, tapi tengah excited...al-maklumla, baru kena..tu yang x keluar summary bagi citer nie..xpew, sesekali korang layankan aje yer...ngeh..ngeh..ngeh...

ok..ok..sambung jew...

aku pun call la, customer centre tu...tanya la sal email tu..pastu dier tanya aku samada aku nie member preferred ke tidak??dengan tidak tahu malu pun aku ngaku la yg aku xtaw pun apa itu preferred...hohooho..serius, memang xtaw menahu...xkan nak cakap tahu plak...(nie aku ringkaskan perbualan aku ye :) ) pastu dier mintak IC...Then check, pastu dier cakap yang IC aku xder pun sebagai member preferred....so, email tu palsu la kan??katanyer lagi, setakat nie CIMB xpernah hantar email begitu sebaliknyer kalau hantar pun email promosi..itupun menggunakan alamat preferred...katanyer email yg aku dapat nie bukan dari preferred...huhuhu..mana la aku tahu cz email yang aku dapat adalah preferred@nstp.com.my..kan ader preferred gak tu...

pastu dier cakap, jangan sesekali aku login melalui website yang dier linkkan tu...pastu dier suh aku check balik addree website tu..law ader nombor2 dan simbol yang pelik, mmg bukan la..cz website CIMB just www.cimb.com.my.....pastu (ader lagi...) dier suh aku forward kan email yang aku dapat tu..untuk dier siasat...pastu, errr...apa lagi ek..da lupa la..setakat tu jew la yang penting jew..okeh??

pastu tu aku pun bukak balik la...memang betul..address dier ader nombor2...pastu bukak yg CIMB...Pastu duk mencari perbezaan...hehehhe....nak cari sama2 x??jom...

Tambah kapsyen

ha, jumpa x perbezaan...xnak cakap..korang kena cari sendiri... :)

(yang ader address tu website palsu...yang xder address kat atas tu CIMB website)

kat atas da ader, tp yg nie aku combine siap2..senang korang nak cari perbezaan...

wah...bley wat peraduan nih...peraduan cari perbezaan..kan??

ha, gitu la cerita aku pada hari nie...so, wat korang semua:

JANGAN TERPEDAYA....!!!

Pas da kena nie, memang aku xder fikir laen...nak share kat blog jew...bagi korang aware...biar korang berhati-hati...tidak akan terpedaya....

Xtahu la kalau korang pernah terjadi gak..cuma aku baru hari nie yang terkena....betul la, macam2 orang sanggup buat demi DUIT...

Apa-apapun, aku bersyukur sangat2 cz x tergerak hati untuk login kat website yg diberi..law x, mesti dier dapat detect..dah la akaun CIMB mmg aktif...alhamdulillah :)



✿.a.:* *.:a.✿ www.lifezheartyz.com ✿.a.:* *.:a.✿

3 terbaik dari ladang:

Dda Ly berkata...

wawawaa bahayenyee...takutla zaman2 skang nih kan..

meh ke rumah..
~mentor 5~
keep in touch ye..♥♥♥

Isabella Iman Iskandar berkata...

entry ni bagusla..boleh buat reminder.

MiSz ZuE berkata...

tu la..memang kena berwaspada

klik..klik..

jom, sign up ChurpChurp