About

klik..klik..

Selasa, 16 November 2010

Balik kampung rayer korban..

Esok da raye...tapi aku hari nie masih berada di ofis..masih bertungkus lumus menyiapkan kerja yang xtahu bila berjaya dihabiskan..wakakaka...bajet banyak jew kerja nyer..hahahaha..padahal tengah boring xtaw nak buat apa..tu yang duk kalut update blog..hehhehe...kerja tu ader, tapi xla banyak sebagaimana yang digembar gemburkan..sekadar membaiki report kelulusan bahan nie jew...baiki lagi...hadooiiii...bila nak settle nie...???xpew, yang nie last...cz bercakap sendiri dengan juruteknik yang handle kelulusan bahan nie, yang duk di Kuala Terengganu..Head Office..bukan salah menda pun..typing error..tu jew...kesilapan diri sendiri..so, xleh nak mengamuk2 xpuas hati la...tu yang tidak membebel-bebel panjang lebar tu...hehhehe...

Mood untuk bekerja pun xseberapa hari nie, almaklum la, semangat untuk balik kampung lebih tinggi..kan hari nie hari membuat ketupat...kalau ader kat umah sekarang, confirm duk kalut tolong my bonda wat ketupat...duk uli kelapa bagi banyak santan keluar..xpun duk ara pulut untuk di kukus kali kedua..semalam plak mesti duk bungkus tapai..n kemas rumah yang sangat berselerak itu..buang sawang yang sangat banyak..xserik2 buat sarang kat umah aku, walaupun selalu aku rosakkan rumahnyer...duhai sang labah2 yang xkenal erti putus asa..urhm, kena contohi nih...bagus kan???

Tadi telefon abg ma, katanyer dah ader kat kampung..dohh, lagi la semangat nak balik kampung..terasa kemeriahan nyer..yer la, ramai berkumpul..adik beradik sumer berkumpul..time raya jer..abg mie lak x balik, katanyer nak wat aqiqah irfan kat sini..lagipun xder cuti..yerla law cuti sehari 2 hari jew, balik xbalik..badan xdan habis penat, da nak drive balik...huhuhu..aku laen la..ader driver...duk cokoh jew kat atas kerusi sampai krem bontot..hohooho...bayar rm 32, ringgit dapat la..oppps, baru teringat..yang sebenarnye aku belum beli tiket bus lagi untuk datang sini..ngeh..ngeh...law xder cammana???

Xpew, try si dier tengok dulu..hopefully ader..law xder, nanti fikir jalan laen..yang seronok nyer, en mat telah memberi kelulusan untuk aku masuk kerja pada hari ahad.... J sangat seronok ok....!!! Semuanyer gara2 aku memprotes..wah, sudah pandai protes, baru sehari dua kerja kat company nie...hohohoho..yang sebenar nyer ramai yang mintak cuti panjang untuk raya haji...tetapi bukan disebabkan cuti raya tetapi ader hal laen..macam en mat sendiri, dier hendak ke K.L, jadi die cuti sehingga hari selasa...en azlam lak ingin ke melaka ader perlawanan bola sepak anaknyer, hari isnin baru masuk ofis, da begitu juga dengan atieq, ader kenduri di kelantan..tu yang aku boleh balik dengan nyer pada hari ini, bersama bakal tunangnyer juga-tatiey, merangkap housemate aku...ha, disebabkan ramai yang bercuti, aku cakap la kat en mat, ramai yang cuti, saya pun nak cuti jugak la...!!!hehehe, sebenarnyer, sajer je cakap..mana taw untung sabut timbul J pastu terus che mat cakap, awak cuti sampai sabtu jew la..hari ahad awak datang kerja..lagipun hari ahad, JKR da ader..nanti bila dier tengok ramai yang xdatang kerja, nanti bising lak...ha, kan..da untung...!!!yes...!!hari sabtu cuti lagi...terus suh si dier beli tiket malam sabtu..elok2 sampai pagi ahad, terus datang kerja..macam selalu la.....wink..wink..wink...

Ha, sekarang lak sajer kuatkan suara cakap xleh balik lagi..en mat xbagi...atieq ajak balik sekarang, bley sampai awal..sudilah n azli pun dok tanya pukul berapa nak balik..itu yang kuatkan suara, cakap en mat xbagi balik lagi..jadi kena kerja dulu..hehehe..ader udang di sebalik mee nih...!!!hahhaaha..apa punyer anak buah daa....pastu en mat kuar dari bilik nyer...katanyer macam mana dier nak bagi kitarang balik cz JKR pun xbalik lagi..dan katanyer kalau nak balik awal pun tunggu la JKR balik dulu..maksudnyer selepas kul 3.30p.m la..hari khamis, JKR sampai kul 3.30p.m jew..en mat pun semangat nak balik kampung gak, tapi terpaksa tunggu...JKR ader..cam sedey jew bunyi kan??xpew la..kul 3.30p.m pun still awal gak kan..xpun, mana taw sekejap lagi JKR da balik..diorang pun mesti nak balik beraya gak...

Urhm, jadi..SELAMAT MENYAMBUT HARI RAYA KORBAN..MAAF ZAHIR DAN BATIN..hati2 memandu..ingatlah orang yang tersayang...aku xkorban, tapi abg ma amik 1 bahagian..so, dengan seronoknyer hari raya esok, saya ingin buat sup tulang rusuk n gear box...pergghhh, sedap tuu...!!!jap2 adakah saya??hahahahaha...mesti la my bonda..aku tukang kacau jew n tukang makan..nyum..nyum.nyum...




✿.a.:* *.:a.✿ www.lifezheartyz.com ✿.a.:* *.:a.✿

0 terbaik dari ladang:

klik..klik..

jom, sign up ChurpChurp