About

klik..klik..

Isnin, 29 November 2010

dah lepas 2 hari... :)

2 hari sudah berjaya ditempuhi..ceewahhh...hahha..macam apa jer ayat...first day memang hampeh gilew r...siap mata berair-air lagi..bukan sebab kena asap ke, kena marah ke kena apa kew...tp memang rasa sebak gilew...xtaw la kenapa..padahal aku sendiri yang wat keputusan..sepanjang waktu bekerja tu, duk berfikir untuk berhenti...duk fikir segala macam hal..!!!memang tepu gilew n jemmed je otak...hhohooho...

last-last, bila da pukul 1.00a.m, dan bersiap sedia untuk balik, bley plak, xterluah sepatah kata pun,segala bagai yang duk fikir..punyer la nak mintak berhenti..da xnak buat part time da..tapi bley plak x cakap..apa kes???pastu, sebelum balik, terus dapat gaji..seronok nyer rasa...cam hilang segala kepenatan, keletihan, ketidakselesaan, ke....an,.....barulah rasa betapa susahnyer mencari duit...tapi, time perabis tu, xingat plak..hahahahhaa....yerla, keje sekarang nie di bayar sebulan sekali dan dibank in kan..itu yang x terasa sangat...hohohoho....

pastu semalam lak, bila datang, semua teman2 sekerja, senyum jew..hahha..yer la, semalam beria, xtaw la nak datang ke x..nak fikir dulu..dengan reaksi muka yang xleh blah..dengan mata sekejap2 berair..hahhaha..lawak la...sangat lawak...hohoho...pastu cakap la kat diorang, yer la, korang juga yang cakap, try dulu 2 or 3 or seminggu or sebulan dulu..baru tengok cammana..ini x, baru sehari, dah ngaku kalah da...itu yang still terpacak kat sini...

hari ke-dua nie, rasa ok cikit..xder la huru-hara dan kelam kabut, etc yang berkaitan...hehhehe..kira bley sesuaikan diri la sedikit-sebanyak..hahaha...tapi yang paling best sekali, bila da cakap kat kak zan tu (tuan kedai) yang aku xnak jd cashier..memang xnak..so, katanyer biar dier yang handle..n law dier xder, memang anak nyer, along yang kena..sebab memang aku xnak..yang laen, kali boleh buat, tapi yang tu memang aku angkat tangan...!!!

bila teringat balik, banyak yang kelakar..tu baru kerja 2 hari..law aku da kerja sebulan, mesti lagi banyak yang lawak2 n boleh tergolek bagai bila ingat balik...dengan bawak dulang berisi air, sampai terketar-ketar..bawak dengan penuh berhati-hati sampai jalan slow giler n teragak-agak...boley lupa apa orang pesan n xtaw nak hantar kat meja mana...pastu bley tanya tukang buat air n tukang masak, nak hantar dekat mana??hahhaha...tertukar-tukar jenis air yang orang order...bila orang suruh aku tolong ganti buat air, dier cakap teh ais satu, tapi aku nak tuang teh terus n nak letak air batu...hahhaha, da la amik gelas salah, gelas untuk letak air kosong....sepatutnyer aku letak susu dulu, then bancuh teh...tapi bley plak aku tertukar antara teh o ngan teh susu..hahaha...ader ke logik???pastu bila da siap kemas, xsabar-sabar nak balik sampai orang mintak tolong untuk basuh pinggan mangkuk, muka da berubah n keruh gilew..hahahha....


 
 ✿.a.:* *.:a.✿ www.lifezheartyz.com ✿.a.:* *.:a.✿

0 terbaik dari ladang:

klik..klik..

jom, sign up ChurpChurp